Tack Petterssons

Igår har jag  bytte värd familjer. Det känns så konstig att gjorde så, eftersom jag har varit hos Petterssons för nästan 6 månader. Det har varit spännande tid att vara hos dom. Jag har lärt jättemycket svenska, försökte ny saker och mat, och hade blev en del av deras familj.

Yesterday I switched host families. It felt so weird to do so, because I had been living with the Petterssons for almost 6 months. It was an exciting time to be with them. I learned very much Swedish, tried new things and food, and had become a part of their family. 

firstday

sweden 070_Snapseed

sweden 052_Snapseed

IMG_3385

IMG_3331IMG_3332IMG_3351IMG_3355

sweden-050 sweden-097 sweden-152 sweden-162

My host dad Mats after he finished

picnic with the host family!

congratulation high five

so crazy!

IMG_4068

IMG_4135

My host mom's boyfriend on the super cool sled

Untitled-1IMG_5320christmas 1 016christmas 1 085

christmas 1 091christmas 2 038

IMG_6138

Och vad en galen nästan 6 månader det har varit.

För min sista natt och middag med min värd föräldrar, Gunilla och Micke, de hade lagad mitt favorit mat, suovas, och vi hade efterratt, vilken vi typ aldrig ha. Det var så gott, ska jag kommer att saknar deras matlagning färdigheter!

And what a crazy almost 6 months has it been.

For my last night and meal with my host parents, Gunilla, and Micke, they had cooked my favorite meal, suovas (reindeer), and we had dessert, which we like never have. It was so good, I will miss their cooking skills!

sista middag 011

sista middag 012 sista middag 016 sista middag 020

Tårtan var kladdkaka med ost, så typ ostkaka swirl i kladdkakan.

The cake was kladdkaka (Special Swedish cake, no translation) with like a cheesecake swirl in the cake.

sista middag 022

Och för min sista dag med min värd föräldrar, Mats och Ingela, äta vi dessa här asiatisk kött med sås. Jag gillar dom och har frågade om vi kunde äta dom förra, så det var bra tänkte att äta det! Och för förratt åt vi kaviar med toast och grädde. Vi hade fika efter middag, och sen natt Ben & Jerry’s (min pappa är bäst, älskar jag Ben & Jerry’s!).

And for my last day with my host parents, Mats and Ingela, we ate this here Asian meat patties with sauce. I like them and have asked if we could eat them before, so it was good thinking to eat them. And as an appetizer we ate caviar with toast and cream. We had fika after dinner, and late night Ben & Jerry’s snack (my host dad is the best, I love Ben & Jerry’s). 

IMG_6168

IMG_6169

IMG_6171

IMG_6172

Jag ska saknar alla ni, det kommer att bli en stor familj jag har varit med. Det är självklart inte hejdå, ska vi ser varandra väldigt mycket i min fortfarande vidare här i sverige. Men vill jag säger nu tack så mycket för allt du ha gjorde händer för mig och låter mig bli en del av din familj. 🙂 Älskar er alla, och ses vi snart!

Och kan också sa, jag är flyttade i till min nya huset och familjen! Allt går bra därhän.

I will miss all of you, it ended up being a big family I got to spend time with. It is of course not goodbye, we will see each other very much in my time left here in Sweden. But I just want to say thanks so much for all you have done for me and letting me be a part of your family 🙂 Love you all, and we will see each other soon!

And can also say, I am all moved into my new house and family, everything goes good right now.

4 thoughts on “Tack Petterssons

  1. Alltsa världens himla finaste blogginlägg NAGONSIN! Världen är en magisk plats. Här sitter jag i ett schweiziskt skolbibliotek pa utbytesar med AFS och far se in i min nära kära vän Emmas liv sedan vi senast sa hejda – tillsamans med en ny tjej/utbytesstudent som heter Sabrina och verkar astrevlig! Gud vad roligt det här är!! ❤

Leave a Reply

