Hälsningar från Östersund

Jag har äntligen kommit till Östersund! Imorse tog jag bussen från Gällivare kl.9.15 och det kommit till Östersund typ 20.20. Så det var helt lång dag på bussen. Det var inte så dåligt som jag tänkte det kudde vara.

Om du inte vet, jag resa till Åre att åka slalom på en Rotary utbytesstudent läger! Men jag åkt liten tidig (3 dagar mer) att hälsa på min bästa vän vem bor nära dit i Järpen!

Typ över halv väg dit, min rumpa börjar att ont haha, men bussen ju stannar nästa varje 1-1.5timmar, klev av bussen ibland att promenad runt liten och ha frisk luft. Vad gjort jag på en 11 timmar bussresa? Jag läst en hel bok ‘The Divergent‘ som Elin lånande mig, och också började med andra på den serien. Den första bok vad kanon, de äger rum i Chicago faktist, så det var kul att läsa och föreställa sig vart de var, typ springer ner Michigan Avenue eller något! Jag läst inte hela tiden, tog liten nap runt 16.00, åt mycket godis och “junk food”, lyssnade till musik, och redigerade bilder på datorn. Tiden passerande mer snabbt än jag tänkande. Sverige är jävla vackert, det var skönt att bara sitta där och kolla ut fönster.

När jag nyss kommer till Österstund, jag klev av bussen och ringade min kompis Jessie, vem jag resa till, att sa jag var nästan där! Sedan, köpt en macka från Subway eftersom åt jag inte riktig mat på bussen. Köpt en Subway Melt och hallon och svartvinbär Mer, om du undrar. Smakade jättebra!

Efter jag köpt Subway (bestämt att äter det på tågstationen inte i Subway), började att gick från busstationen till tågstationen. iPhone kortet sagt det tog bara 8 minuter att gå dit, men jag över packade liten (4 väskor och skidorna för 1.5veckor) Jag självklart hade med skidorna och alla skidåkning grejer så skulden jag på det alla.. Jo, så det tog typ 20 minuter att gå dit istället för 8. Ringade Jessie igen för “moral support” medan jag promenad till tågstationen. Jag behövande att resta typ välja 5 steg, all av mitt grejer var så tunga.

Nu, sitter jag i tågstationen och vänta för tåget till Järpen till min slutdestination var Jessie och hennes värd pappa ska möta mig på stationen! Jag såg inte Jessie sedan augusti, på språklägen när jag nyss kommit hit till Sverige! Hon var min rumskamrat, så vi blev ganska nära! Vi prata på Facebook meddelande nästan varje dag!

Nästa 3 dagar, är vi ledig! Ingen riktig planerar just nu, men jag vet vi ska har det roligt! På Söndag börjar Rotary skidorna läger, typ 40 Rotary utbytesstudent ska kom för 4 dagar att åka slalom! Kan inte vänta!

Men nu, vänta jag 40 minuter till tåget kommer. Och sen tåget ta en timmar att kommer till Järpen. Vad skönt att kunna jag skriv det har allt in svenska! Vad?! Bara skrivande inte tänkt, vad konstig!

Hoppas alla hemma i Gällivare hade det så kul i skolan idag, och vi ses nästa helgen 😀

If you didn’t understand a word you just read, I suggest typing in the link on google translate, it will translate whole documents for you. I am too tired to write it in English too! 🙂

20140312-221151.jpg

20140312-221224.jpg

20140312-221243.jpg

20140312-221256.jpg

20140312-221311.jpg

20140312-221329.jpg

7 thoughts on “Hälsningar från Östersund

  1. God, your written Swedish is so cute, it makes me think of how my Canadian friend used to speak Swedish :D. If I may say so, you should just check in like a book, or ask someone to help you out with conjugating your verbs (especially in the past tense), because everything you wrote is really easy to understand, but then some verbs confused me a bit. Men du skriver för f*n bättre nu än nästan alla utbytesstudenter i Sverige brukar göra efter ett helt år. Sjukt bra.

      1. Varsågod :). Du förtjänade ju komplimangen :P. Går du fortfarande till SFI? Där skulle du nog kunna fråga en lärare eller nåt. Eller så skulle du kunna skriva texter och be nån av dina värdföräldrar rätta dig (och förklara vad du gjorde fel)? Bara ett par förslag, men det verkar som om du har det bra, och det är ju det viktigaste 🙂

  2. Ja, mycket bra svenska för någon som inte ens har bott här ett år. Tack för att du har en så trevlig blogg att läsa också!

  3. Hi Sabrina,
    Well yet that there is google translate. Holy google translate! 🙂
    The writer of the book is the picture of his city, is not it?
    Do you think this book follows the same influence of The Hunger Games?
    Thanks

    1. Yes sorry about the translating!

      Im not sure actually if the writer is from Chicago!

      Yeah they were pretty similar to the Hunger Games, they had the same kind of feel but a different story.

Leave a Reply

